23 august 2011

Makeover

Etter mange runder med kommode-jakt på finn.no, ga jeg rett og slett opp. Enten var det for langt borte, eller så ble de solgt rett foran nesa på meg. I et familiebesøk slang mamma ut at jeg ønsket meg en kommode, og tanten min sa at: jeg har jo en du kan få! Som sagt, så gjort. Kvelden etter tok jeg turen med trillebår over til nabohuset og hentet min nye, gamle kommode. En typisk, kjedelig furukommode uten særpreg at all. Flott!


Som vanlig har jeg glemt å ta før-bilder. Men knottene viser hvordan fargen var. Etter tre strøk med både grunning og maling (Lady interiørmaling: "Dyp") så den myyye mer meg ut! Og med nye knotter ble den komplett. Om jeg får si det selv, så ble den faktisk finere enn jeg hadde trodd! Knottene er fra Kremmerhuset.

Bildene under er fra mitt nye rom! Er ikke ferdig å innrede enda, så dere får bare se den ene kroken. Digger den gamle døra, den knirker så koselig når den lukkes! Som dere ser er stilen min nokså fargerik, jeg blir så glad av farger :) Liker også ting som er søte og ting som skaper kontraster, sånn som den industrielle klokka. Blir gøy å gjøre det ferdig! Stua begynner også å ta form, så det blir flere blogger fremover.

Uka som kommer blir hektisk, men planen er å få til en tur til Ikea for å kjøpe oppheng til en hylle og skrivepult. Kanskje blir det en loppis neste helg?





 

3 kommentarer:

  1. wow! så bra den blei! og tusen takk for kommentar på bloggen min! d e så koseligt! eg vil komma på besøk ein dag og se kommoden live!

    SvarSlett
  2. Det er utrolig hva et strøk maling kan gjøre :) Vi har nettopp gjort det samme på en gammel teakseksjon!

    SvarSlett

Du gjør meg så glad om du vil kommentere!