10 mars 2011

Seier'n er VÅR!

Og da snakker jeg ikke bare om Bjørgen og Johaug. Jeg snakker faktisk litt om skole. Og litt om været, som seg hør og bør. Man bør alltid snakke om været. 

En sein kveld på vandring - det lavet ned!
For hva skjer med dét? Vi skriver mars - og det er vååår! Vår i mitt sinn, varme på kinn. Den siste stemmer kanskje ikke. Med mindre du står stuet sammen med 100 andre på en buss i retning Værestrøa kl 07.45. Det er nemlig noe av det beste jeg vet. For alle dere som ikke har oppholdt dere i trøndelag den siste uka; her kommer en oppdatering på værfronten.

I trøndelag kan vi melde om sørøstlig stiv kuling og svært skiftenede skydekke. Perioder med storm og lokale tordenbyger på Rødde. Noen dager kommer nedbøren i form av pissregn, andre dager laver det ned. Dersom du tok sjangsen på å sykle til skolen en dag, risikerer du å måtte grave frem ditt piggfrie kjøretøy innen lunsj. 

Sånn, der var den obligatoriske værpraten over. Nå har vi blitt enige om at det er uforutsigbart å være trønder om dagen, og da er alle fornøyde og nikker tilfreds. God stemning. Tørrprat skal ingen kimse av.

Over til den delen av overskriften som handler om seier. Vi har nemlig levert forskningsrapporten i dag! Jaggu meg føles det som en seier! O happy helg - jeg kan gjøre akkurat det jeg vil i flere dager på rad! So long ekle grupperom 8. Nå gjenstår bare 45 min fremføring, men det er ikke før om en uke. Med andre ord er det et helt liv imellom den og meg. Hvordan feirer man noe sånt? Mitt tips: spise en svær stabel med pannekaker og bacon, for så å ta en halvannen time på sofaen. Med GOD samvittighet kl 14.00 en solfylt torsdag.

Etter en lang vinter vil våren alltid seire!

2 kommentarer:

  1. fine greier, Maria! du e kul=) godt at litt fleire enn mej kan få et skikkelig innblikk i kvardagen din! ej må sei at innblikket he vør mindre spennande enn vanlig i det siste (pga. skule som gjer Maria til all work and no fun), men ellers e d særs verdt å følge med!
    så får ej berre beklage for at ej tvinga dej inn i kjolen, men ej tenke som så, at når du ser så bra ut som du gjer i kjole så bør det utnyttast litt oftare enn 2 ganga i året;)

    SvarSlett
  2. nei tørrprat skal man slett ikke kimse av :P nødvendige saker!

    SvarSlett

Du gjør meg så glad om du vil kommentere!