28 mars 2011

matprat

Er det viktig med lysekrone?
En dag ble jeg spurt om hva jeg foretrekker når jeg skal spise ute. God stemning får konkurranse av kvalitet og pris. Umiddelbart tenker du nok at de to første er avgjørende faktorer. At dersom stemningen ikke er på topp, så er stedet uaktuelt.  
 

Jeg eliminerer punktet ved å påstå at stemningen ikke blir bedre enn du selv lager den.

Det er viktig å bli mett. Da skader det ikke om maten er god.
Jeg reklamerer for Graffi med glede. Nam!

God mat er kanskje det viktigste? Definer god mat. Dersom du elsker ekslusive delikatesser bestående av rå fisk og tofu, definerer vi det svært forskjellig. Den er som baken den smaken. Men læll. Det er hyggelig å vite at man hverken blir servert katt eller pels. En viss standard liksom.



Pris da? For en fattig student er prisen nokså importante. For hvordan kan man bruke en ukes matbudsjett på en liten tallerken med noe som ikke var så godt likevel? Det ligger utenfor min fatteevne.



Mitt svar er mye for pengene. Men bare fordi stemningen er mulig å medbringe, og smaken kan piffes opp med diverse krydder. Man skal gå mett ut døra. Uten å måtte spise papp med ketchup.

Stedet får bonus dersom det er gratis refill på kaffen.


Slik tenker en student.

1 kommentar:

  1. ja og de tar 80 spenn for kebab nede på hjørnet her! kan du tro det? d er for dyrt. kebab, baguett, skal værra samma greie. og samma pris. lunken var den og..

    SvarSlett

Du gjør meg så glad om du vil kommentere!