11 januar 2011

Hunden i mitt liv

Jadda, her kommer den! Bloggen med masse hjerter. Lot's of love. And flowers in the morning. Kanskje jeg skal legge på litt rosafarge på skriften og? For makan til fjortisblogg er det ikke sikkert du kommer til å få lese igjen. Ikke på denne bloggen ihvertfall. Eller - en kan egentlig aldri vite sånt. Time will show som de sier. For jeg har mine øyblikk.

Chanty er en god lytter<3
Chanty aka andy aka bolla aka snotsen aka glomme jei aka LASSIE<3 er nemlig tidenes hund! Hun fortjener en egen blogg. For det er ikke alle som er tidenes hund sånn uten videre. Kan bare innrømme det med en gang: jeg savner å ha en lodden liten Lassie ved min side når jeg legger meg om kvelden. Og ingenting kan sammenlignes med å bli vekket av en våt snute som akkurat har vært ute i regnet. Jeg har heller aldri noensinne møtt en hund som prater og forstår så mye.



Lassien min er finere enn din!
Foto: Andreas Foldnes Fiske
Så det så! Hun har lang pels som ofte er full av rusk og rask etter en tur i marka. Av og til røyter hun littegranne. Nesten så man ikke merker det. Hun bjeffer så du blir ør helt inn til margen. Takk og lov at vi har henne, hvis ikke hadde sikkert ENDA flere lagt søndagsturen forbi huset vårt. Hun er sta som bare søren, med et blikk som sier ikke prøv å gå en annen vei enn det jeg vil. JEG skal nemlig DENNE veien!

Og den kanskje viktigste egenskapen hennes; underholde hele familien. Det sistnevnte er fulltidsjobben hennes. Kjeder du deg så mye at du leser avisen? Ikke no'problem - Lassie kommer svevende gjennom avisen så ansiktet til Stoltenberg revner i både to og tre biter. Og skulle det være noen som kommer sliten og energiløs hjem fra jobb? Da er det bare å løpe alt du har etter ullsokken du hadde planlagt å ta på deg. Hvor mange ganger vi har rundet stuebordet tror jeg ikke det er verdt å gjette på en gang.


Sauehund i ullkær
That's my dog. Eller familien sin da. Min kjære bror har laget en vakker film - Lassie in the snow. Det blir ikke mer idyllisk enn dette! Skal ikke legge skjul på at man kan begynne å grine av sånt. Som Cat Stevens sier det så fint: I Love My Dog<3 


4 kommentarer:

  1. Akkurat nå ligger hun borti sofaen sin /"vår" ,altså min og hennes med alle 4 bena godt strukket ut, et bredt glis rundt munnen og blunker til meg!! Hun skjønner selvsagt at jeg nå eundrer henne -igjen... Rørende god blogg!!!! MEN juridisk sett er hun MIN!!!! Du kan få låne henne noen uker helt gratis i løpet av året :-)

    SvarSlett
  2. husker da hun var liten og ble så begeistret da jeg kom på besøk at hun tisset seg ut utover hele gulvet:P til slutt fikk eg ikke hilse på henne inne XD . er nesten sånn litt fremdeles, men hun blir først paddeflat og skal ha kos, og så uler hun og henter hele familien, og alle lekene sine, samt diverse tøfler og sokker XD

    SvarSlett
  3. Buhu....åkei, nok for å røre den her dyrevennen hvertfall ;) ble litt inspirert t å lage en sånn sjøl, en me pusn min å en me Weser.... <3 Skjønne ikke koss folk klare å lev uten dyr, d må isåfall vær et fattig liv t sammeligning!!!

    SvarSlett

Du gjør meg så glad om du vil kommentere!